Посадаві інструкції

Посадова інструкція вчителя

1. Основні положення посадової інструкції вчителя

1.1. Дана посадова інструкція для вчителя школи розроблена на основі Тарифно-квалiфiкацiйної характеристики вчителя, затвердженої наказом МОН України від 31.08.1995 р. № 463/1268, Закону України «Про освіту», Закону України «Про охорону праці», Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах i закладах освіти, затвердженого наказом МОН України від 01.08.2001 р. № 563, Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу у навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти України № 616 від 31.08.2001 р., Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держкомітету України з нагляду за охороною праці від 15.11.2004 р. № 255, Типового положення "Про атестацію педагогічних працівників України".
1.2. Вчитель призначається і звільняється з посади начальником відділу освіти за узгодженням з директором школи.
1.3. Вчитель школи повинен мати вищу або спеціальну педагогічну освіту без пред'явлення вимог до стажу роботи.
1.4. Вчитель підпорядковується безпосередньо заступникові директора школи з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності учитель школи керується Конституцією України і Законами України, Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління освіти усіх рівнів з питань навчання і виховання учнів, адміністративним, трудовим законодавством, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежної безпеки, а також Статутом, наказами директора школи, внутрішнім трудовим розпорядком школи; дотримується у своїй роботі Конвенції з прав дитини, керується дійсною посадовою інструкцією вчителя школи.

2. Функції вчителя

Основними напрямами діяльності вчителя є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки предмету, що викладає вчитель і віку школярів.
2.2. Стимулювання соціалізації школярів, формування в учнів загальної культури, національної самосвідомості, свідомого обирання ними професії.
2.3. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в позакласній та позашкільній роботі з учнями, забезпечення заходів протипожежної безпеки.
2.4. Організація і проведення позаурочної навчальної роботи з предмета.
2.5. Користування сучасними формами та методами органiзацiї навчально-виховного процесу, забезпечення результативності та якості своєї роботи, розвиток педагогічної майстерності.

3. Посадові обов'язки вчителя

Учитель школи виконує наступні обов'язки:
3.1. Планує і здійснює навчання та виховання учнів відповідно до програми предмета, згідно методичним рекомендаціям, забезпечує під час занять належний порядок i дисципліну.
3.2. Реалізує освітні програми відповідно до навчального плану, поурочного плану і розкладу занять затвердженого директором загальноосвітнього навчального закладу.
3.3. Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби навчання, ефективно застосовує професійні знання в практичній педагогічній діяльності.
3.4. Вивчає індивідуальні особливості школярів, піклується про розвиток їх здібностей, талантів на основі завдатків і дарувань, сприяє становленню особистості учня.
3.5. Проводить індивідуальну позакласну роботу з учнями з предмету.
3.6. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, пропагує здоровий спосіб життя.
3.7. Вимагає від учнів дотримання учбової дисципліни, Статуту навчального закладу.
3.8. Виконує правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров'я учнів під час навчального процесу.
3.9. Організовує вивчення учнями інструкцій з охорони праці та безпеки життєдіяльності, правил поведінки в кабінеті.
3.10. Своєчасно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, що стався під час проведення уроку або під час чергування, терміново надає першу долікарську допомогу постраждалому.
3.11. Веде у встановленому порядку класну документацію, здійснює кожного уроку контроль відвідування і успішності учнів, виставляє оцінки в класний журнал та щоденник учня, своєчасно надає адміністрації загальноосвітнього навчального закладу документацію і звітність.
3.12. Приймає участь у встановленому порядку в підсумковій атестації школярів.
3.13. Допускає на заняття представників адміністрації школи з метою контролю і оцінки своєї діяльності.
3.14. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно із розпорядженням заступника директора школи з навчально-виховної роботи.
3.15. Виконує Статут школи, Правила внутрішнього трудового розпорядку, накази директора школи, дану посадову інструкцію.
3.16. Дотримується прав і свобод учнів школи.
3.17. Приймає участь у педагогічних радах, шкільних конференціях та семінарах, виробничих нарадах, нарадах при директорі, предметному тижні, діяльності методичного об'єднання та інших формах методичної роботи, які прийняті у школі.
3.18. Підтримує зв'язок з батьками, надає їм консультативну допомогу з питань навчання, виховання та розвитку їх дітей, відвідує батьківські збори на прохання класних керівників.
3.19. Організує шкільну команду учнів для участі у олімпіаді з предмету, у предметних конкурсах та змаганнях.
3.20. Приймає участь у чергуванні в школі відповідно до графіка чергувань затвердженого директором школи на перервах між заняттями, а також за 20 хвилин до початку і протягом 20 хвилин після закінчення занять.
3.21. Проходить періодичне медичне обстеження.
3.22. Дотримується етичних норм поведінки в навчальному закладі та громадських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя школи.

4. Права вчителя

Вчитель школи має право:
4.1. Брати участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи.
4.2. На захист професійної честі і гідності.
4.3. Знайомитись із скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, давати на них пояснення.
4.4. Захищати свої інтереси самостійно або через представника, у тому числі адвоката, у разі дисциплінарного розслідування або службового розслідування, пов'язаного з порушенням вчителем норм професійної етики.
4.5. Вільно вибирати і використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів.
4.6. Підвищувати свою кваліфікацію.
4.7. Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію і отримати її у разі успішного проходження атестації.
4.8. Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, що відносяться до організації заняття і дотримання дисципліни.

5. Відповідальність вчителя

5.1. Вчитель несе відповідальність за життя і здоров'я учнів, порушення їх прав і свобод відповідно до законодавства України, за реалізацію не в повному обсязі навчальних програм відповідно до навчального плану і розкладу навчального процесу школи.
5.2. За невиконання або неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи, посадових обов'язків, встановлених справжньою Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством України.
5.3. За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним і (чи) психічним насильством над особою учня, а також здійснення іншого аморального проступку вчитель може бути звільнений із займаної посади відповідно до трудового законодавства і Закону України "Про освіту".
5.4. За завдання школі або учасникам навчального процесу збитків у зв'язку з виконанням або невиконанням своїх безпосередніх посадових обов'язків вчитель несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і (чи) цивільним законодавством України.

6. Взаємовідносини учителя. Зв'язки за посадою

6.1. Вчитель працює за розкладом уроків затвердженим директором школи виходячи з тижневого навантаження по тарифікації. Приймає участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує свою діяльність згідно його посадовим обов'язкам.
6.2. Заміняє в установленому порядку тимчасово відсутніх учителів на умовах погодинної оплати та відповідно до тарифікації. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж самої спеціальності або вчителями, які мають відставання з навчального плану щодо викладання предмета вчителя у даному класі.
6.3. Самостійно планує свою роботу на кожен навчальний рік. Календарний план роботи затверджується директором школи не пізніше 5 днів з початку навчального періоду.
6.4. У період канікул, які не співпадають із основною відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної або організаційної роботи. Графік роботи вчителя під час канікул розробляється заступником директора з навчально-виховної роботи і затверджується наказом директора школи до початку канікул.
6.5. Отримує від директора школи і його заступників інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться під розписку з відповідними документами.
6.6. Працює в тісному контакті з класними керівниками школи і батьками учнів. Систематично обмінюється інформацією з питань, що входять в його компетенцію, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.

Посадова інструкція вчителя 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР
 
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики педагога, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 31.08.1996р., № 463/1268 за погодженням з Міністерством праці України від 17.08.1995р., № 46.
1.2. Педагог-організатор призначається і звільняється з посади завідуючим відділом освіти.
1.3. Педагог-організатор повинен мати вищу освіту або середню спеціальну освіту без вимог до стажу роботи. 1.4. Педагог-організатор підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи. 1.5. У своїй діяльності педагог-організатор керується Конституцією і законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора школи, даною посадовою Інструкцією, трудовим договором (контрактом). Педагог-організатор дотримується Конвенції про права дитини.
 
2.ФУНКЦІЇ
 
Основними напрямами діяльності педагога-організатора є:
2.1. Сприяння розвитку і діяльності дитячих громадських організацій.
2.2. Організація дозвілля учнів.
 
3. ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ
 
Педагог-організатор виконує наступні посадові обов”язки:
3.1.Сприяє розвитку і діяльності дитячих і громадських організацій, об”єднань, допомагає в плануванні їх діяльності на принципах добровільності, самостійності, гуманності і демократизму з врахуванням ініціативи, запитів і потреб учнів.
3.2. Сприяє оновленню змісту і форм діяльності організацій, об”єднань, організовує їх колективно-творчу діяльність у відповідності з віковими інтересами учнів і вимогами життя.
3.3. Забезпечує умови для широкого інформування учнів про діючІ дитячі і молодіжні організації, об”єднання. 3.4. Організовує наочне оформлення школи з тематики роботи, яку проводить.
3.5. Створює в школі сприятливі умови, які дозволяють учням проявляти громадську і моральну позицію, реалізувати свої інтереси і потреби, цікаво і з користю для їх ровитку проводити вільний час.
3.6. Турбується про здоров”я і безпеку довірених йому учнів; дотримується норм і правил охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту.
3.7. Проходить періодичні медичні обстеження.
3.8. Організовує канікулярний відпочинок учнів.
3.9. Вивчає і використовує досвід роботи з дітьми і підлітками, підвищує свою кваліфікацію.
3.10. Проводить роботу з добору і підготовки керівників (організаторів) первинних колективів, дитячих організацій, об”єднань.
3.11. Планує свою роботу, веде у встановленому порядку документацію.
3.12. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу педагога.
 
4. ПРАВА
 
Педагог-організатор має право:
4.1. Самостійно вибирати форми і методи роботи з учнями і планувати її виходячи з плану роботи школи і педагогічної доцільності.
4.2. Брати участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи. Брати участь в роботі педагогічної ради.
4.3. На захист професійної честі і гідності.
4.4. Знайомиться з скаргами й іншими документами, що містять оцінку його роботи, давати на них пояснення.
4.5. Захищати свої інтереси самостійно і (або) через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування або службового розслідування, пов”язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.6. На конфідеційність дисциплінарного (службового) розслідування за винятком випадків, передбачених законодавством.
4.7. Підвищувати свою кваліфікацію.
4.8. Атестуватися на відповідну кваліфікаційну категорію і отримати її у випадку успішного проходження атестаці.
4.9. Давати учням під час занять, перерв, обов”язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановленими Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку.
 
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
 
5.1. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту І Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, інших нормативних актів школи, законних розпоряджень адміністрації школи, посадових обов”язків, встановлених даною Інструкцією, педагог-організатор несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.2. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов”язаних з фізичним і (або) психічним насиллям над особистістю учня, здійснення іншого аморального вчинку педагог-організатор може бути звільнений з займаної посади у відповідності з трудовим законодавством та законами України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту”.
5.3. За спричинені школі або учасникам навчального процесу збитки у зв”язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов”язків педагог-організатор несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим законодавством і(або) цивільним законодавством.
 
6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (ЗВ'ЯЗКИ ЗА ПОСАДОЮ)
 
Педагог-організатор
6.1. Працює згідно з графіком, складеним, виходячи з 40-годинного робочого тижня і затвердженого директором школи.
6.2. Підтримує тісні контакти з органами учнівського самоуправління, педагогічними колективами освітніх установ позашкільної освіти, громадськими організаціями.
6.3. Самостійно планує свою роботу на навчальний рік . План роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
6.4. Представляє заступнику директора школи з виховної роботи звіт про свою діяльність.
6.5. Отримує від адміністрації школи інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
6.6. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять у його компетенцію, з педагогічними працівниками школи.

Посадова інструкція педагога-організатора

Немає коментарів:

Дописати коментар